Drotsens ord februari
Det har tyvärr kommit till min kännedom igen att vi ibland glömmer bort att vara snälla med varandra.
Är det okej att skylla dåligt beteende på dåligt ölsinne? I min mening nej.
Det har tyvärr kommit till min kännedom igen att vi ibland glömmer bort att vara snälla med varandra.
Är det okej att skylla dåligt beteende på dåligt ölsinne? I min mening nej.
Kära Nordmark
Ring klocka ring och glöm inte att betala medlemsavgiften.
Tänk att detta år snart är till ända, tiden går så fort. Vi har gått från pest till fest. Från nästan tomma kalendarium till fulla. Tänk att så mycket och så lite kan rymmas i ett år. Nästa års planer håller redan på att smidas sam-tidigt som vi börjar göra bokslut för det år som gått. Men i vår lek har vi två olika år, ett kalenderår och ett scaår. Kalenderåret hör föreningarna till, där gäller medlemsavgifter och möten, det andra innehåller drömmen.
Var hälsat Nordmark. Jag skriver dessa ord nyss hemkommen från Medel-tidsveckan. Och vilken vecka det blev! Nordmarks rekryteringskampanj har tagit fart och tappra själar stod på marknaden och pratade med människor på söndagen och torsdagen. Det är med spänd förväntan jag ser fram mot hösten och se hur många av Läs mer
Var hälsat sköna Nordmark i sommarskrud. Jag hoppas att ni alla får tid till vila och återhämtning nu i sommar tid.Rekrytering pågår. Nej inte för att ersätta mig utan efter nya medlemmar. Jag hoppas att alla ni känner som befinner sig på medeltidsveckan tar sig tid att komma förbi marknaden Läs mer
Kära Nordmark jag hälsar dig i sommarskrud. Något som vissa av er har märkt så fokuserar jag väldigt mycket på nytt, i en förening som handlar om historia. Är hon helt från vettet? Mycket troligt men sanningen är att ju längre jag är med i denna förening så tänker jag Läs mer
Länge leve Nordmark! Vi tackar Ingrid och Fardäng för den fantastiska tid som ni givit oss nu när Nordmark börjat vakna efter den långa pesten. Och vi hälsar åter furste Stigot och furstinnan Jovi tillbaka till våra troner. Må er regeringstid bli mindre sjukdomsdrabbade denna gång och mer fyllda av Läs mer
Kära Nordmark tänk vad tiden går. Den både springer ifrån oss och verkar ibland aldrig ta slut. Men nu! Sköna maj välkommen, vintern har rasat, släpp Nord-mark loss det är vår! Med ena foten i den krassa verklighetens sjukvård och andra i drömmen så är det med viss tvekan denna Läs mer
Kära Nordmark Under skrivande stund yr snön utanför fönstret och er Drots med sin modiga följeslagare Ebba har nyligen kommit in från en promenad med nästan bortblåst tax som trotsade vindbyarna och den nästan taxdjupa nysnön utan fruktan. Vårt kära Nordmark är vidsträckt och vissa av er har vår, vissa Läs mer
Kära Nordmark Det är nu jag skriver min första krönika som drots, lite nervös men full av glädje. Jag heter i föreningen Una Björndóttir och Ulrica Hermansson mundant. Sedan början av 2000-talet har jag till och från varit delaktig i föreningen, tagit paus och kommit tillbaka för det är här Läs mer